Členové Společenství pro dům (vlastníci bytových jednotek), kteří jsou současně podílovými spoluvlastníky společných částí domu na adrese (dále jen „domu“) uvedení v příloze se dohodli na těchto pravidlech pro přispívání vlastníků jednotek na výdaje spojené se správou, údržbou a opravami společných částí domu a pozemku výše uvedených.
-
Vlastníci jednotek (dále jen „vlastníci“) jsou povinni přispívat na náklady spojené se správou, údržbou a opravami domu a pozemku a na ceny služeb poskytovaných v souvislosti s bydlením v jednotkách. Na náklady spojené se správou jsou vlastníci povinni přispívat podle velikosti svých spoluvlastnických podílů na společných částech domu, jak jsou uvedeny v záhlaví těchto pravidel.
-
Společenství sestavuje každoročně dopředu rozpočet nákladů na správu, provoz a údržbu domu, který představuje přehled plánovaných nákladů na údržbu, opravy a provoz, případné investice a zdroje jejich krytí a rozpočet cen služeb poskytovaných v souvislosti s bydlením určený v souladu s obecně závaznými předpisy.
-
Základním hlediskem pro sestavování rozpočtu je zajištění potřebných finančních prostředků pro správu a provoz domu při zabezpečení vyrovnaného hospodaření domu v běžném roce a vytvoření potřebné a dostatečné finanční rezervy na opravy a modernizace společných částí domu, plánované v následujících letech.
-
Na základě stanov rozúčtování celkového rozpočtu na jednotlivé vlastníky provede Správce.
-
Vlastníci jednotek jsou povinni hradit kromě záloh uvedených výše také stanovenou částku za výkon správy domu. Tato částka vyplývá ze smlouvy o obstarávání správy domu a výši jednotlivých záloh určí statutární orgán Společenství.
-
Výši měsíčních plateb záloh a termín jejich splatnosti určí statutární orgán Společenství v souladu s předpokládanými náklady v příslušném zúčtovacím období, ale i potřebou oprav a modernizaci v dalších letech.
-
Zálohy na opravy společných částí domu se s vlastníky jednotek nevyúčtovávají. Ostatní zálohy vyúčtuje na základě podnětu statutárního orgánu Správce nejpozději do 60 dnů po skončení zúčtovacího období – kalendářního roku. Případné nedoplatky jsou vlastníci povinni uhradit do 30 dnů po odsouhlasení vyúčtování společenstvím. Ve stejném termínu je vlastníkům uhrazen případný přeplatek.
-
V případě nedostatku finančních prostředků určených na údržbu a opravy domu, jsou vlastníci jednotek povinni uhradit potřebnou částku v hotovosti podle velikosti svých vlastnických podílů, pokud jde o náklady na opravy, které je potřeba provést bezodkladně (havarijní stavy), jinak pouze podle rozhodnutí shromáždění vlastníků.
-
Pro řešení neodkladných problémů jednotlivých vlastníků jednotek a pro řešení problematiky provozu
domu se výbor SVJ bude pravidelně scházet každé první pondělí měsíce (s výjimkou státem uznaných
svátků) v 19. hod. v místnosti „Sušárna“ SVJ domu č. 6038/3.
-
Podepsané písemné připomínky vlastníků jednotek s vyznačením jména, č. bytu a domu lze vložit do
schránek SVJ umístěných v přízemí vedle schránek bytových jednotek v domech č. 6038/3 a 6038/5. Dále
je možné zaslat připomínky pomocí e‐mailu na adresy členů výboru SVJ: miroslav.novosad@uduhy6038.cz nebo josef.grunt@uduhy6038.cz . Na všechny připomínky bude výbor SVJ reagovat podle jejich závažnosti.
-
Anonymními připomínkami se výbor SVJ nebude zabývat.
-
Zprávy a sdělení výboru SVJ vlastníkům jednotek budou vyvěšovány na informačních tabulích v přízemí
každého domu. Současně budou zasílány na dodané e‐mailové adresy vlastníků jednotek.
-
V případě potřeby sdělení nebo kontaktu s konkrétním vlastníkem bude použita jeho e‐mailová adresa
nebo poštovní schránka v domě. Vlastník jednotky, který svoji jednotku pronajímá, zajistí si u svého
nájemníka předávání pošty Společenství do svých rukou.
-
Vlastníci jednotek mohou využívat uzamykatelné společné nebytové prostory domu 6038/3 jako
„sušárny“,“kola, kočárky“, „dílny“, „skladovací prostory“ a prostory domu 6038/5 „dílna“, „klubovna“ (pro
svoje individuální potřeby za poplatek dle schváleného ceníku. Nové klíče od těchto místností bude proti
podpisu zapůjčovat a vybírat úhrady místopředseda výboru společenství. Předměty uložené v těchto
prostorách nejsou kryty pojistnou smlouvou na objekt.
-
Vlastníci jednotek na základě včasného oznámení umožní přístup do jednotek pro nezbytné opravy, revize,
odečty a výměny měřidel.
-
Vlastníci jednotek budou udržovat volné únikové cesty (schodiště a chodby podél bytů) a volný přístup
k hydrantovým skříním. V těchto místech nebudou trvale umístěny jakékoli předměty jednotlivých
vlastníků.
-
Havarijní stavy společných rozvodů a společného zařízení domu budou z důvodu omezení následných škod
oznamovat jednotliví vlastnící jednotek v obvyklé pracovní době v první řadě přímo příslušnému techniku
správcovské organizace (TBI servis - viz "Důležitá čísla") a následně některému členu výboru SVJ. Mimo obvyklou pracovní
dobu bude havarijní stav společného zařízení oznámen některému dostupnému členu výboru SVJ. Pro
úplnost jsou na druhé straně uvedena potřebná telefonická spojení.
-
V případě havarijního stavu zařízení v některé bytové jednotce, ale s dopadem na sousední bytové
jednotky, bude postupováno stejně jako v bodě 9 s tím, že veškeré vzniklé náklady uhradí vlastník
havarovaného zařízení.